מהו דשא סינטטי ולמי הוא מתאים?

אחד הלהיטים, בשנים האחרונות, בעיצוב הגינות הוא הדשא הסינטטי. דשא סינטטי הפך יותר ויותר פופולארי בשנים האחרונות, משגילו רבים את יתרונותיו, בהשוואה לדשא טבעי. מחירו הנוח, התקנתו הפשוטה, העובדה כי חוסך במים באופן משמעותי וכן יתרונות רבים ונוספים, הופכים אותו לפתרון יעיל במיוחד ושימושי מאד. אם כן, מהו דשא סינטטי? כיצד מתקינים אותו וכיצד בוחרים את בעל המקצוע המתאים ביותר, שיעשה זאת עבורכם? על כך, במאמר הבא.

מהו דשא סינטטי
המילה סינטטי בביטוי "דשא סינטטי" מעוררת אסוציאציות שאינן חיוביות, פעמים רבות. אולם, דשא סינטטי איננו, בהכרח, דשא לא נעים או דוקרני. להיפך. דשא סינטטי, בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, הינו משטח, העשוי חומרים סינטטיים אמנם, אולם נעימים למגע. דשא סינטטי, ככזה המתוכנן ומיוצר באופן קפדני ועל ידי מומחים בתחום, נראה ממש כמו דשא אמיתי ובתחושתו אף מזכיר אותו גם כן. דשא סינטטי עשוי מחומרים פלסטיים שונים וניתן למצוא אותו, מלבד בגינות הפרטיות, גם במגרשי כדורגל גדולים, בגינות ציבוריות ועוד ועוד.

כיצד מתקינים דשא סינטטי
התקנת דשא סינטטי חשוב שתעשה על ידי בעל מקצוע מתאים. פעמים רבות מציעים בעלי מקצוע אלה גם
כריתת עצים אלה העוסקים בתחום כריתת עצים ובהתקנת דשא סינטטי הינם בעלי אישורים מתאימים והסמכה רלוונטית, המאפשרת להם לעשות זאת באופן היעיל והנכון ביותר. התקנת דשא סינטטי יכולה להיעשות על משטח בטון או משטח אדמה. התקנת הדשא על משטח אדמה, כוללת, תחילה, ריסוס השטח המיועד בקוטל דשא וכן ריסוסו נגד חרקים ומזיקים. לאחר ניקוי ופינוי השטח מדשא קיים, מאבנים או מסלעים, מתבצע מילוי השטח בחומר המתאים ופריסת בד חיפוי. משטחי הדשא הסינטטי מותקנים על בד החיפוי ומוצמדים זה לזה ואליו באמצעות דבק מיוחד. כשמדובר בהתקנת דשא סינטטי על בטון, הנחשב כמשטח קשה במיוחד, יש לוודא תחילה שקיימים שיפועים לצורך ניקוז מים במידה והמשטח חשוף לגשם. בעזרת דבק מיוחד מותקן דשא סינטטי זה על המשטח בהדבקה ישירה או בהנחה כמו שטיח.כיצד מטפלים בדשא

שלא כמו דשא טבעי, דשא סינטטי איננו מצריך טיפול קבוע, אולם חשוב, אחת לתקופה לדאוג לניקיונו, שכן הוא חשוף לאבק, לכלוך וגשם. על מנת לנקותו, ניתן להשתמש במפוח עלים או שואב עלים, במטאטא קשיח או בצינור מים.
כיצד בוחרים את בעל המקצוע המתאים ביותר לצורך התקנת הדשא
לצורך התקנת דשא סינטטי, מומלץ לכם לערוך סקר שוק ולבחון מספר בעלי מקצוע שונים בטרם בוחרים את בעל המקצוע המתאים לכם ביותר. קיימים לא מעט בעלי מקצוע מסוג זה שישמחו לספק לכם את השירות הטוב ביותר, ולכן, כדאי לבחון מספר בעלי מקצוע שונים, תוך התייחסות למידת מקצועיותם ומידת ניסיונם בתחום. כמובן שחשוב, ובמקביל, לבחון גם את העלויות השונות הנדרשות במסגרת התקנת הדשא ואם אתם מעוניינים גם בהליך של כריתת עצים, המוצע על ידי מתקינים רבים, כדאי לכם לברר זאת גם כן. אם אינכם מכירים בעלי מקצוע בתחום, מומלץ לכם לבקש את המלצותיהם של חבריכם או מכריכם ולשאול לגבי מידת שביעות רצונם מאיש המקצוע. במידה ומדובר במשטח דשא גדול במיוחד, ודאו כי המתקין בעל ניסיון בהתקנת משטחי דשא גדולים וכי עבודתו מקצועית ומדויקת. התייחסות לכל הפרמטרים השונים בעת בחירת איש המקצוע, תבטיח לכם דשא יפהפה, המשתלב נהדר עם ביתכם וגינתכם.