התקנה דק סינטטי

גינות פאר דק סינטטי
גינות פאר דק סינטטי

דקים – משטחי עץ המותקנים מעל ריצוף, או במקום ריצוף – הם דרך פופולרית מאוד לעיצוב שטחים חיצוניים בצורה נוחה, קלה, אסתטית ונעימה. בגינות, ליד בריכות, במרפסות גדולות, במרפסות גג או בגגות שטוחים, יצירת משטח בטכניקה של דק היא פתרון עיצובי מעניין ופתרון פרקטי מוצלח.

הטכניקה המקובלת לבניית דק היא רב-שלבית:

•שלב ראשוני – הכנת הקרקע (אם מדובר בבניית דק מעל אדמה, למשל בגינות או ליד בריכות).
•שלב שני – הכנת התשתית – יסודות, עמודי הגבהה וקורות רוחב נושאות.
•שלב שלישי – הנחת קורות הדק עצמן וחיזוקן לקורות הנושאות.
קיימת חשיבות עליונה להכנה טובה ומקצועית של התשתית, משום שתשתית לא ישרה או שאיננה יציבה מספיק תגרום לעיוותים ולסדקים.
סרטון התקנה דק סינטטי

דקים בנויים בדרך כלל מקורות עץ, כאשר סוגי העץ הנפוצים ביותר הם אורן, איפאה, קומרו וטיק. לכל סוג עץ יתרונות וחסרונות משלו, והם שונים זה מזה באיכות, בקשיות, בעמידות בפני שחיקה, בסוג הטיפול התקופתי הנדרש, במראה החיצוני, וגם כמובן במחיר. החסרונות המובהקים של דק עץ הם הצורך בטיפול תקופתי שימנע את רקבון העץ, ההופעה הכמעט בלתי נמנעת של סדקים ועיוותים, הרגישות היחסית לשריטות ולשחיקה, ואובדן הצבע המקורי. על החסרונות האלה בדיוק בא לענות סוג חדיש של   דק סינטטי .

דק סינטטי הוא
דק שבנוי בטכניקה דומה לכל דק עץ רגיל, עם יסודות, עמודי הגבהה וקורות נושאות, אך הקורות העליונות שלו – המשטח שעליו דורכים – אינן עשויות מעץ אלא מחומר סינטטי (מלאכותי). הלוחות האלה של דק סינטטי דומים מאוד במראם ובתחושתם לקורות עץ טבעי, אך עשויים מפולימרים (חומרים פלסטיים) קשיחים. ללוחות האלה של דק סינטטי כמה יתרונות חשובים על פני דק עץ רגיל, וכדאי להכירם:

קורות דק סינטטי
הן בעלות מראה אחיד מאוד – אותו גוון, אותה טקסטורה, אותו גודל, אותו רוחב בדיוק. בניגוד לעץ טבעי, קורות דק סינטטי הן תמיד ישרות לחלוטין, ללא שום עיוות או כיפוף. כך אפשר ליצור דק בעל מראה אחיד שמותאם בדיוק לעיצוב הדרוש ויוצר הרמוניה סימטרית ואחידה שקשה מאוד להגיע אליה בבניית דק עץ סטנדרטי.

קורות דק סינטטי אינן דורשות תחזוקה כלל. תחזוקת דק מעץ נחשבת לאחת מהבעיות המרכזיות שלו, וברוב המכריע של המקרים אינה מתבצעת כהלכה ובתוך פרק הזמן הקצוב. התוצאה המתקבלת: דק העץ נשחק, נסדק, מתעוות, מקבל פיצוצים ומאבד את המראה האחיד שלו. הברגים מתחילים לבלוט מעל פני השטח, הקווים הישרים אינם ישרים עוד, וכל המשטח נראה בלוי, עמום מהוה.

במשטח דק
סינטטי כל התופעות הללו שהזכרנו אינן קיימות. הוא נשאר שלם וחדש כביום בו הונח לראשונה. גם ניקוי דק סינטטי הוא משימה פשוטה מאוד שאינה מצריכה שום חומר מיוחד או זהירות מיוחדת.

דק סינטטי
אינו מאבד את צבעו או משנה את גווניו. דק עץ שחשוף לשמש סובל מאוד מתופעות של בליה ושינוי גוון, דק סינטטי אינו רגיש לכך (מעניין, שיתרון זה נתפס דווקא בתור חיסרון בעיני אנשים מסוימים, שמעדיפים דווקא את המראה המתיישן והמתבלה של עץ טבעי).
ניתן להשיג ולהתקין דק סינטטי במבחר גדול של צורות וצבעים. בעוד שבבניית דק עץ אפשר לבחור בין 4-3 סוגי עץ בלבד, המבחר הגדול של קורות דק סינטטי מאפשר התאמה מדויקת לעיצוב ולסביבה וגיוון רב באופציות ההתקנה. התקנה של דק סינטט