דשא סינטטי אמריקאי בניגוד לעבר שבו דשא סינטטי היה סמן מובהק של חוסר טעם ומראה פלסטיק, הפך השימוש בו הפך ללהיט שתופס תאוצה. הדגמים החדשים אינם מזכירים אף ברמז את הדוקרנות הפלסטית של אז, מהראה המשופר והתברגותו בסל הקניות הדואגים לאיכות הסביבה עשו לו מתיחת פנים נהדרת והפכו אותו למוצר חדש ופופולארי.
סוגים שונים
הפיתוחים האחרונים בתחום הביאו לכך שיש סוגים רבים של דשא סינטטי, המתאימים לכל משטח מוזנח. הבדלי הצפיפות והגובה במירקם דשא סינטטי מאפשרים לכל אחד לבחור את הסוג המתאים לו ביותר, לצרכיו אך גם לטעמו ולהשתלבות מקסימלית בתנאי הסביבה. קשה להאמין שמישהו יבחין שזה לא טבעי, ממבט ראשון, ואפילו שני.
למי מתאים
משטחים ירוקים אלה מתאימים לכל גינה, הוא יוצר פינה נעימה המזמינה בילוי משפחתי בשעות הפנאי בגינות בבתים פרטיים וגינות גג. מתפקד כמשטח נעים למשחק ילדים, עדיף על בטון או חצץ בגני ילדים ובתי ספר, ואפילו משטחים המתאימים לגנים ציבוריים. ללקוחות מוסדיים המזמינים משטחים ירוקים ובכך יוצרים רחבה מזמינה ונאה ליד משרדיהם, שנשמרת ירוקה ונקייה כל השנה, בהשקעה חד פעמית שאינה דורשת שירותי גינון צמודים. אפילו לצד הבריכה, במקום לקבל משטח חרוך משמש, מלא חרקים, עם חורים ורווחים שעפר עולה ביניהם ויוצר בוץ לא נעים, זהו פתרון מצויין. מגרשי כדורגל, שחייבים זמינות ירוקה, גם יפה לעין וגם נוחה ומוכנה תמיד. גני ארועים, שמתחייבים להעניק אווירה נעימה ואין כמו מראה ירוק ורענן כדי לשמח כל אחד.
יתרונות
היתרונות בשימוש במשטחים אלה משתלבים עם תפיסה ירוקה דרך הפחתה של גז מתאן ופחמן דו חמצני שיוצר משטח דשא טבעי, אין צורך בשימוש בקוטל מזיקים ועשבים כי אינו מושך חרקים ומזיקים אחרים מה שמאפשר שימוש יום יומי נעים, מה שמפחית את השימוש הכללי בכימיקלים, אין צורך להשקות ולכן יש חסכון ניכר במים ומאחר והמשטח נותר ירוק כל השנה- אין צורך בטיפוחו. אין צורך להעסיק גנן או לדאוג לבוץ ורגבי אדמה שנכנסים לתוך הבית כל פעם שהילדים יוצאים ונכנסים. הוצאה כלכלית חד פעמית משתלמת.