דק סינטטי או דשא? הבחירה הנכונה לגינה שלכם
אם רכשתם בית עם גינה, רוב הסיכויים שבחרתם בבית בזכותה. אנשים הרוכשים בתים כאלו במקום לרכוש בית עם מרפסת רחבת ידיים, הם אנשים הנהנים מעבודה בגינה, נהנים מישיבה בה בשעות אחר הצהריים, בעת הדמדומים, ונהנים לארח בה חברים ומכרים לארוחות ערב עליזות בימי האביב והקיץ. גינה יכולה להיות אחד החלקים הוורסטיליים ביותר בבית, ולמעשה תוכל לשנות את עצמה לפי טעמכם האישי והצרכים המדויקים שלכם. אחת השאלות הראשונות שתשאלו את עצמכם כאשר אתם מתכננים להתאים את הגינה לטעמכם האישי תהיה – האם לבחור בדשא סינטטי בגינה או בריצוף דק?

איך בוחרים בין דשא לדק?
אולי תתקשו להאמין אך הבחירה בין דשא סינטטי לדק מעץ בגינה משמעותית בדיוק כמו בחירת תאורת גינה או הריהוט שבה, והיא יכולה לשנות לחלוטין את כל המראה והייעוד שלה. דשא סינטטי בדרך כלל יתאים למשפחות, להתרוצצויות של ילדים קטנים, משחקי כדור, ימי בריכה מהנים בשמש וכדומה, בעוד שדק מעץ יתאים יותר לזוגות או משפחות עם ילדים גדולים, שאוהבים לארח בחוץ בנעימים לערבי ברביקיו. למרות הנאמר, אתם יכולים לבחור בכל אחת מן האפשרויות גם אם אתם לא מתחברים לתיאור הנ"ל, רק בהתאם לטעם האישי שלכם, לרצונות שלכם ולתחזוקה שנוחה ביותר עבורכם.

הבחירה בדשא סינטטי
דשא סינטטי מגיע במגוון רחב של גדלים ודגמים ויכול להתאים כמעט לכל גודל של גינה. הדשא לא מצריך תחזוקה רבה, אינו מצהיב או נהרס בשמש, אינו מצריך הוצאות מים גדולות, אינו אלרגני, לא רעיל ולא דליק. דשא סינטטי יכול להתאים במיוחד למשפחות עם חיות מחמד שכן הוא אינו מגרה את חיות המחמד לעשות את צרכיהם עליו (כמו שגורם דשא רגיל) והוא מתאים למשחק והשתובבות. החיסרון העיקרי של הדשא הוא שהוא קולט חום ולכן בימים חמים במיוחד יכול להיות לא נעים בכפות הרגליים, ויש להיזהר מלחרוך אותו עם גחלי מנגל, סיגריות דולקות או כל מכשיר פולט חום.

הבחירה בדק
גם דק סינטטי הוא חומר מאד ורסטילי ומגיע בשלל צורות, דגמים וצבעים. הוא חומר חזק מאד ומוגן מאד, עמיד בפני מים ויתאים לרוב הבתים. הדק נראה טבעי ואיכותי, והתקנתו פשוטה. גם תחזוקת הדק איננה מורכבת והוא אינו מתעוות, נסדק או מתרומם עם השנים. יחד עם זאת, דק עלול לעלות מעט יותר מדשא סינטטי, ויהיה פחות מתאים למשפחות עם בעלי חיים (המסוגלים לשרוט ולהרוס את הדק) וגם ילדים קטנים המסוגלים ליפול על הדק הקשה ולהיחבט.