גינות אז והיום-עיצוב תכנון  נתקלנו בגינות פאר כבר בעבר המאוד רחוק שבו סגנון החיים היה שונה לחלוטין, לאורך השנים ניתן לראות שינויים במהות עיצוב הגינות בכלל ובפרט בעיצוב של גינות גג. ישנה זיקה מאוד ברורה למעמד בעלי גינות מפוארות בעבר לעומת האפיון והייעוד של גינות הפאר בימנו אנו, בעבר גינות פאר היו מנת חלקם של אדונים מלכים או בעלי מעמדי חברתי מאוד גבוה כיוון שרק הם יכלו להרשות לעצמן לרכוש שטחים גדולים ולהעסיק אנשי מקצוע על מנת לתחזק את גינות הפאר שלהם. היום ניתן לראות שינוי משמעותי מאוד באופי גינות יוקרתיות כמובן תחזוקתן והייעוד של גינות מסוג זה. היום כל אדם אשר רוצה להקים גינה מרשימה יכול להרשות לעצמו לעשות זאת לאו דווקא בשטח מאוד גדול אלא אפילו במרפסת הפרטית שלו, הכול עניין של תכנון עיצוב וביצוע נכונים ויעילים כמובן על ידי אנשי מקצוע המבינים בתחום הגינות.

גינה פרטית

הבניה בעולם המערבי ולא רק המערבי שואפת להיות בנייה מודרנית עדכנית ירוקה וכמה שפחות מנצלת קרקע, לכן אנו יכולים לראות המון בניינים שנבנים לגובה רב, אך יחד עם זאת לצד בניינים גבהי קומות אנו יכולים למצוא בתים פרטיים רבים המתהדרים בגינות פאר מתוכננות ומעוצבות בצורה מדויקת ויפיפייה. הבניינים הנבנים לגובה דואגים אף הם לשמר את המסורת הירוקה ואת השאיפה לשמר את הטבע לצד ההתפתחות הטכנולוגית ודואגים לשקט את הבניין בגינות יפות אם זה על הקרקע ואם זה על גגות הבניינים.

גינה ציבורית
גינות ציבוריות שינו מזמן את הייעוד שלהן מרק גינות קטנות עם כמה פרחים ועצים לגינות שלמות ויפות המייצגות את האופי ואת האוכלוסייה הגרה במקום בו נמצאת הגינה. אנו יכולים לראות שכונות שלמות שנבנו לאחרונה שבתוכן משולבות גינות פאר אלו ואחרות בהן נראה עיצוב גינות מתוכנן לפרטים. הרצון לשמר את הטבע לצד האורבניות

הוא רצון שצף ועלה לאחרונה יותר ויותר ולכן אנו יכולים לראות גינות פאר אחת יותר יפה מהשנייה, כל קבלן וכל ראש עירייה ומועצה רוצה לפאר את האזור שלו בכמה שיותר גינות פאר ענקיות מושקעות ואסתטיות אשר מושכות את עיני התושבים ואת עיני העוברים במקום.
גינות פאר מעבר להיותן סמל סטטוס הן גינות המתוכננות להנעים את המראה לעוברי האורח במקום ולשקף את האני מאמין של הגרים במקום. גינות שכאלה הן לא רק חלק מנוף חולף בדרך מהבית למשרד אלא צורת חיים מסוימת שאליה שואף כל העולם, שימור הטבע לצד האורבניות ההולכת וצומחת בקצב מסחרר גורם לתחושה שאיכות החיים שלנו לא נפגעת למרות קצב החיים המהיר והתובעני של ימינו.